قیمت بیت کوین
نوشته شده توسط : ادمین

قیمت بیت کوین طی سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰

در سال‌های ۲۰۰۹ تا اواسط ۲۰۱۰ بیتکوین هیچ ارزشی نداشت و از آپریل ۲۰۱۰ (فروردین ۸۹) که این رمز ارز برای معامله عرضه شد، قیمت آن کمتر از ۰.۱۴ دلار بود. پس از مدتی، که اولین کریپتو توجهاتی را به خود جلب کرد، تقاضا برای آن افزایش یافت و چون میزان عرضه آن محدود بود، قیمت نیز افزایش یافت. در اوایل نوامبر ۲۰۱۰ (آبان ۸۹) این رمز ارز با قیمت ۰.۳۶ معامله شد و سپس به ۰.۲۹ دلار نزول کرد. سپس در فوریه سال ۲۰۱۱ (بهمن ۸۹)، قیمت دوباره افزایش یافت و به ۱.۰۶ دلار رسید. در این زمان، افراد کمی پیگیر قیمت ارز دیجیتال بودند و کسی خبر نداشت بیت کوین در آینده نه چندان دور، تغییرات چشمگیری در بازارهای مالی دنیا ایجاد خواهد کرد.

همچنین در تاریخ ۲۲ می ۲۰۱۰ (۱ خرداد ۸۹)، لزلو هانیچ (Laszlo Hanyecz)  یک توسعه‌دهنده نرم افزار از فلوریدا، اولین خرید رسمی با بیت کو‌ین را انجام داد و برای دو پیتزا ۱۰,۰۰۰ بیتکوین پرداخت کرد. از آن زمان به بعد، جامعه کریپتوکارنسی هر سال این روز را به عنوان “پیتزا بیت کوین” جشن می‌گیرند.

 

 

تغییرات قیمت بیتکوین در سال ۲۰۱۱

با وجود متن باز بودن شبکه بیت کوین، دیگر رمز ارزها مانند لایت کوین نیز با ایجاد تغییراتی در کدهای این رمز ارز، پدیدار شدند. در ژانویه ۲۰۱۱، سازمان Electronic Frontier که یک بنیاد غیرانتفاعی بین المللی در زمینه دفاع از حقوق مردم در فضای مجازی و آنلاین است، شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت کرد؛ اما در ژوئن همان سال به دلیل نبود قانون گذاری بر روی این ارز دیجیتال، پرداخت با BTC را متوقف کرد. البته بعدها در سال ۲۰۱۳، دوباره این رمز ارز را پذیرفت.

در ژوئن ۲۰۱۱، سازمان Wikileaks و دیگر سازمان‌ها نیز جذب کمک‌های مالی با استفاده از بیت کوین را پذیرفتند.

در این سال، اولین حباب قیمتی بیت کوین رخ داد؛ قیمت این رمز ارز از ۱ دلار در آوریل آن سال (فروردین ۹۰)، به ۳۲ دلار در ماه ژوئن رسید (۳۲۰۰ درصد رشد در طی ۲ ماه)! این شیب صعودی شدید، باعث حباب قیمتی شد و در ماه نوامبر ۲۰۱۱ (۵ ماه بعد)، قیمت بیت کوین به ۲ دلار ریزش کرد؛ اما در همان سال، دوباره قیمت از حدود ۴.۸۰ دلار در ماه می، به ۱۳.۲۰ دلار در ۱۵ آگوست (طی ۴ ماه) رسید.

در بهار این سال، مجله فوربز مقاله‌ای درباره این ارز رمزنگاری شده نوشت. پس از انتشار این مقاله، قیمت بیت کوین منفجر شد؛ از اوایل آوریل تا اواخر می (فروردین تا اردیبهشت ۹۰) این رمز ارز از ۰.۸۶ دلار به ۸.۸۹ دلار رسید. پس از آن، وبلاگ Gawker داستانی درباره محبوبیت BTC در بین دلالان مواد مخدر نوشت، که باعث شد قیمت به حدود ۲۷ دلار افزایش یابد (حدود ۳ برابر در طی یک هفته). در این هنگام، ارزش کل Bitcoin های در گردش، حدود ۱۳۰ میلیون دلار بود و ثروت KnightMB که ۳۷۱۰۰۰ بیتکوین در اختیار داشت و یکی از اولین سرمایه‌گذاران این رمز ارز بود، به بیش از ۱۰ میلیون دلار رسید و او تبدیل به ثروتمندترین شخص در این اکوسیستم در آن زمان شد.

ارزش ۱۰۰۰۰ بیت کوینی که هانیچ در سال ۲۰۱۰ برای ۲ پیتزا پرداخت کرده بود نیز به حدود ۲۷۲۰۰۰ دلار رسید!

قیمت پیتزا بیت کوین

روند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۲

در ژانویه ۲۰۱۲ (دی ۹۰) بیتکوین به موضوع اصلی قسمت سوم سریال The Good Wife، یعنی Bitcoin For Dummies تبدیل شد. در این سریال، شخصیت اصلی در دادگاه شهادت می‌دهد که بیت کوین یک ارز حقیقی شناخته نمی‌شود. او می‌گوید: هیچ بانک مرکزی وجود ندارد که آن را قانون‌گذاری کند. این یک ارز دیجیتال است و عملکرد آن کاملا همتا به همتاست.

در سپتامبر ۲۰۱۲ (شهریور ۹۱) بنیاد بیت کوین راه‌اندازی شد، تا رشد جهانی بیتکوین را از طریق استاندارد سازی، محافظت و تبلیغات تسریع ببخشد. بنیان‌گذاران این سازمان گوین اندرسن (Gavin Andresen)، پاتریک مرک (Patrick Murch)، چارلی شرم (Charlie Shrem) و پیتر وسنس (Peter Vessenes) بودند.

در اکتبر همان سال (مهر ۹۱) بیت پی (BitPay) که خدمات پرداخت بیت کوین برای تاجران ارائه می‌دهد، اعلام کرد که بیش از ۱۰۰۰ تاجر از خدمات پرداختی این شرکت استفاده می‌کنند. در نوامبر ۲۰۱۲ (آبان ۹۱)  نیز وردپرس بیت کوین را پذیرفت.




:: بازدید از این مطلب : 1457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: